lördag 17 mars 2018

Bästa starten...

... på lördagen

Bästa starten på lördagen var hur konstigt det än låter ett besök på Vårdcentralen och en träff med min husläkare
Jag har en helt underbar husläkare och idag lyckades han kickstarta min helg och injicera en massa härlig positiv energi
- precis vad jag behövde
Första gången jag träffade honom var när jag "kraschade" och befann mig långt nere på botten då efter att Linn återhämtat sig från sitt "ECMOäventyr" och sen har han funnits med på den här resan och under dom här drygt tre åren kan man ju utan att överdriva säga att det har hänt en hel del med mig både fysiskt och psykiskt 
Idag var mötte han mig med ett enda stort leende och ett

- Jag blir lika glad varje gång jag ser dig. Det är så underbart att se förändringen, du är ju som en helt ny människa...

Sen gick vi igenom provsvaren och 24timmarsmätningen av mitt blodtryck som jag gjorde för ett tag sen och han konstaterade att det inte längre fanns någon anledning för mig att ta hjärtmedicinen längre utan dags att avsluta den ordinationen

- Det är så otroligt fantastiskt att se hur du sitter här och strålar trots att du just nu har feber och förmodligen en släng av influensan och det bästa av allt är att vi inte behöver oroa oss, du är inte längre någon högrisk patient. Som din husläkare är jag så otroligt glad och stolt över den förändring du har gjort , det har varit så spännande att följa dig och jag hoppas att din man är stolt över din framgång, ja du kan hälsa honom att jag tycker att han borde fira dig stort....



Jomen,  I wish typ det är liksom inte riktigt Pauls stil och har heller aldrig varit så den typen av bekräftelse från hans håll är inget jag förväntar mig att få på något sätt och det är ju inte för att stilla mitt bekräftelsebehov som jag har gjort den här resan
Men jag tänker inte heller förneka att det är rätt skönt att få sitt behov av bekräftelse stillat lite då och då och att lördagen kändes betydligt mycket trevligare efter min date med min husläkare








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar