lördag 6 januari 2018

Det borde...

... inte vara jag


Det borde inte vara jag som kämpade för att få dig tillbaka
Det borde inte vara jag som öppnar upp mig som ett öppet sår och blottar mitt innersta
Det borde inte vara jag som ställer alla frågor
Det borde inte...

Det borde vara du som skulle kämpa för att få behålla mig
Det borde vara du som öppnade upp och blottade dig
Det borde vara du som berättade 
Det borde...

När jag ser tillbaka på mitt liv kan jag skönja ett mönster
Det är med några få undantag alltid jag som kämpat och klamrat mig fast  och gjort allt och lite till för att laga en trasig relation istället för att bara släppa och gå vidare
Det har varit jag som har kämpat för att behålla människor i mitt liv
Jag har aldrig känt känslan av att någon kämpat för min kärlek eller för min vänskap och det är kanske dags att ändra på det nu
Det är kanske dags att jag sätter ett värde på mig själv
Det är kanske dags att jag ger upp och slutar att kämpar

Även om det gör ont, även om det innerst inne känns främmande och fel så är det kanske så att jag för min egen skull måste ge upp och sluta kämpa
Även om det egentligen är den viktigaste kampen jag står inför så är det nog så att jag för att rädda mig själv, mina känslor och mitt värde måste ge upp och släppa taget
Jag måste bortse från rädslan inom mig som säger att om jag släpper nu kommer det troligen att  innebära att jag förlorar den här striden

För ett år sedan, för ett halvår sedan hade jag nog aldrig ens tänkt tanken på att ge upp, att sluta kämpa men idag är läget lite annorlunda
Jag vet mitt värde, jag vet att jag är värd att kämpa för och därför vågar jag tänka tanken att ge upp...



3 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad som händer i ditt liv men jag sänder dig en tanke och önskan om styrka kraft och mod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, på något sätt vet jag att jag kommer att ta mig ur det här men just nu känns det ganska tungt

      Radera
  2. Det gör så ont i mig att läsa och inse att det jag var rädd för faktiskt var hur det var. Kram

    SvaraRadera