torsdag 14 september 2017

Jag...

... gjorde det !

Under det senaste året har jag gått ner lite drygt 42 kilo, vilket har varit en enorm lättnad både fysiskt och psykiskt
Men den lättnaden är ingenting jämfört med den känslan av lättnad jag kände idag när jag klev ut från jobbet  eller rättare sagt  när jag klev ut från mitt  fd jobb
Ända sen i går kväll då Paul och jag pratade igenom det hela och jag till slut hade bestämt mig för att tiden var inne, att det var dags för mig att säga upp mig och gå vidare i livet så har jag känt ett så stort lugn, en sån lättnad
Och det är nog först nu då jag vågat ta klivet som jag inser hur negativt jobbet har påverkat mig och hur oerhört skönt det känns att inte behöva återvända till något som påverkat mig negativt och varit en av anledningarna till att jag har mått så dåligt
Så även om den närmaste tiden är oviss så känns det riktigt skönt att ha möjligheten att kunna ta det här steget vidare i livet, att få landa här och nu

Vad kommer att hända i framtiden ?
Jag vet inte riktigt, hösten ligger där som ett oskrivet blad och bara väntar på att få fyllas på med nya tankar, känslor och upplevelser
Det enda jag vet är att om allt går som det ska så kommer jag börja plugga i januari
På tisdag ska jag på en intervju som förhoppningsvis leder till tim.vikariat på en förskola
Just nu vilar jag bara i lugnet, tryggheten, lättnaden och glädjen över att ha fått livet tillbaka
Jag har ingen aning om vad som väntar runt hörnet men jag är helt säker på att vad som än händer så kommer det att bli bra
Det kan inte bli annat än bra när jag för första gången i livet riktigt lyssnar till mitt hjärta och tar beslut som till 100%  känns bra för just mig, bara mig
Och blir det rätt för mig ja då blir det rätt även för omgivningen
Klyschigt som sjutton men

- Livet är här, Livet är nu och livet blir vad vi gör det till
Om vi vågar chansa
Om vi vågar  prova nya vägar ja då är chanserna stora att livet blir precis  sådär härligt och underbart som vi vill ha det och hur det än är så är det så att om vi inte vågar ta steget, om vi inte vågar ta chansen så får vi aldrig reda på om vi kan ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar