måndag 8 maj 2017

Städning är bästa ...

...  botemedlet mot hjärnspöken

Från ingenstans dök hjärnspökena upp i morse, jag försökte mota iväg dom men ju mer jag  försökte mota iväg dom desto ettrigare blev dom i sina försök att hålla sig kvar och parta runt i hjärnan på mig
I sin ivriga partydans hade hjärnspökena svar på precis alla argument som jag lyckades rabbla  upp inom mig och sakta men säkert bröt dom sig igenom mitt försvar och till slut såg det ut som om dom skulle gå mot en solklar seger och ställa till århundradets segerfest men då  bestämde jag mig för att  försöka ta kommandot över partyt och  sätta på min partymusik och i takt med musiken  städa köket för att skingra tankarna



Det gick väl lite si så där till en början
Hjärnspökena hängde med ett bra tag och gjorde allt för att fortsätta att störa och sätta griller i huvudet på mig men en efter en gav dom upp och till slut var det bara ett litet spöke som satt kvar fastnaglad på axeln och jag har en känsla av att det är hjärnspöket Envis som bestämt sig för att sitta kvar där ett bra tag framöver och när Envis dansar runt som värst känns det även ibland som att han har sällskap av sin lillasyster Naiv och tillsammans gör dom allt för att ställa till oreda och skapa frågor utan svar
Frågor med svar som tidigare var så självklara, svar som tidigare vilade så tryggt i sitt lilla låda
En låda som blivit lite naggad i kanten av frågor utan svar, en låda som inte längre känns lika självklar och trygg som den en gång gjorde 



Hjärnspökena bjöd in till fest idag och det enda positiva deras dansande medförde var att diskbänken och köksbordet blev rensat och golvet torkat




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar