måndag 13 mars 2017

Ibland behöver man...

... ge sig själv en klapp på axeln

och idag är just en sån dag, så idag klappar jag mig själv på axeln och utbrister i ett

- Fy f*n vad jag är bra

Skämt å sido, nu har det gått tjugofem dagar sen operationen
Tjugofem dagar som bara swishat förbi och till stora delar varit en lång räkmackeglidning där jag mått riktigt, riktigt bra
För att använda en sliten klyscha så känns det lite som att ha fått livet tillbaka igen
Även om det har hänt en hel del viktmässigt och att det numera märks både på hur kläderna sitter och på vågen så känns det ändå så frustrerande
- det går så sakta...




... eller så går det helt i lagom takt
Minus lite mer än 7kg sen operationen den 16/2 och totalt minus 26 kg och med tanke på att det tog sådär en trettio år att hamna i det här läget så kanske - 26 kg på lite mer än ett halvår inte är så pjåkigt
Nåväl, idag tänker jag sträcka på ryggen lite extra och känna mig stolt över mig själv för även om en hel del ha åsikten att en sleeveoperation är en quickfix och fusk så vet jag och alla andra som opererat sig att den här typen av operationer är ett verktyg/hjälpmedel och sen är det upp till var och en att använda det på bästa sätt
Jag har klarat av mitt första delmål och har 7.7 kg kvar till nästa delmål, ett delmål jag verkligen ser framemot och fortsätter det i den här takten så är det dags att förverkliga en dröm lagom i april/maj någon gång


1 kommentar:

  1. Duktig du är. Det är ingen lätt sak att op heller. Vet många som opererat o det begränsar också. Små portioner, risk för dumpning o vitaminbrist så nej det är ingen quick fix.

    SvaraRadera