tisdag 14 februari 2017

I dag hade jag...

... "sen" på besök

Någon gång i somras sa den ena klädstången i vår klädkammare upp sig
Efter lång, trogen men framförallt tung tjänst bestämde den sig för att göra uppror och i ren protest helt enkelt gå mitt itu med följden att alla skjortor, blusar, klänningar, kavajer och all annat bråte som med galgarnas hjälp  minst sagt levt en väldigt trång tillvaro på denna klädstång föll ner på golvet i en enda stor hög och...




... ja dom där kläderna skulle vi ta hand om
- sen
Det där sen blev en dag, två dagar, en vecka, två veckor, en månad
- Ja ni hajjar grejen
Livet, vardagen kom med allt vad det innebär emellan
I den här familjen är det dessutom så att "sen" har en tendens att dyka upp med väldigt långa intervaller så kläderna blev kvar där på golvet i klädkammaren och vi hamnade i någon slags tillfällig klädförvaring där ren tvätt aldrig hittade in i klädkammaren utan hamnade i div IKEAkassar och det behövs inte speciellt många hjärnceller för att inse hur opraktiskt sån klädförvaring är i längden
 Det blir till slut stört omöjligt att hitta det man vill ha
Så till slut hamnade vi i ett läge där några få plagg hamnade i en tvätt-användarcirkel utan slut
Men så helt plötsligt utan någon som helst förvarning knackade "sen" på dörren en dag i förra veckan och undrade om vi eller rättare sagt jag inte skulle ta tag i klädkammaren eller iallfall se till att byta ut  den där  trasiga klädstången
Sagt och gjort, efter lite skruvande och micklande satt en hel klädstång på plats i klädkammaren och som tack för det talade mina axlar på ett mycket påtagligt sätt om att dom absolut inte uppskattar arbeten som sker högre upp än brösthöjd så jag tog helt enkelt och skickade hem "sen" igen och pausade i jobbet med klädkammaren


På något underligt vis måste "sen" ha trivts rätt bra här förra veckan för helt plötsligt knackade hen på igen och pushade för att jag skulle ta itu med resten av klädkammaren dvs rensa ur, vika snyggt, hänga kläder på plats och kanske framför allt ta tag i dom där x antal kassarna som fungerat som tillfällig förvaring det senaste halvåret
Det tog sin lilla tid och stundtals var det ett  riktigt roligt jobb eftersom jag hittade kläder jag helt hade glömt bort att jag hade, ja jag hittade t.o.m nya kläder med prislapparna kvar
Kläder som direkt efter inköp placerats i denna tillfälliga förvaring för att invänta "sen" och därefter helt enkelt glömts bort
Nu hänger allt på plats i klädkammaren och på hyllorna ligger kläderna fint vikta i högar
Kort sagt, det som borde ha gjorts redan i somras blev äntligen gjort och nu återstår bara två stora sopsäckar med kasserade kläder som ska tas om hand och det ska jag göra typ sen...



1 kommentar:

  1. Duktig du va. Det är jobbigt innan men man blir nöjd när det är klart

    SvaraRadera